leczenie nadpotliwości

Nadpotliwość jest bardzo częstym problemem ludzi aktywnych, żyjących w ciągłym pośpiechu i stresie. Mamy z nią do czynienia gdy organizm wydziela więcej potu niż jest to niezbędne do kontrolowania temperatury ciała. Toksyna botulinowa może zahamować pracę gruczołów potowych.

Zabieg

Polega on na punktowym ostrzykiwaniu niewielką ilością preparatu (przy użyciu bardzo cienkiej igły) miejsc o zwiększonej potliwości. W celu zapewnienia pełnego komfortu pacjentowi przed zabiegiem wykonuje się miejscowe znieczulenie.

Efekty

Ustąpienie nadpotliwości obserwuje się po ok 5 dniach po zabiegu i utrzymuje się zwykle do 6 miesięcy. Niekiedy efekt działania leku jest dłuższy z powodu wyeliminowania czynnika emocjonalnego nasilającego pracę gruczołów potowych. Podobnie jak w przypadku leczenia zmarszczek, zabieg może być wielokrotnie powtarzany.

• zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta Eatona)
  • nadwrażliwość na składniki preparatu (albuminy ludzkie)
  • stosowanie następujących leków lub okres do 1 tygodnia od ich odstawienia:
  • miejscowe infekcje skóry
  • rozległe uszkodzenia skóry
  • ciąża, okres laktacji
  • zaburzenia krzepnięcia
  • stosowanie leków przeciwkrzepliwych (np. aspiryna lub inne preparaty kwasu acetylosalicylowego)

Działania niepożądane

Pachy:

• miejscowa bolesność
  • lekki świąd w okolicy pach, mijającym bez leczenia po 1-2 tygodniach